Biszczu, ale prawdopodobnie autor nie jest kretynem i chodziło mu o takie temperatury, w których, jak pragnę podskoczyć, klima nie działa.
może poszukuje samochodu do kupienia i obawia się, że nie będzie mógł tego zweryfikowac, bo jednak można spodziewać się, że będzie chłodniej niż te 5 stopni, JAK NA PRZYKŁAD u mnie dzisiaj
sam się sobie dziwię, że to tłumaczę, no ale jeśli trzeba, to do usług 8)
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
panowie to jeśli jest poniżej 10 stopi to klima sie nie włączy czyli wentylator tez nie będzie sie obracał ? tak
Nie. Sprężarka klimy włącza się jeszcze przy ok. +4 stopniach. Poniżej tej temperatury już raczej sprężarka się nie włączy.
Fakt ten można bardzo łatwo zauwazyć na obrotomierzu. Odpalasz auto z wyłączona klimą, a następnie włączasz klimę. Wzkazówka obrotomierza powinna pójśc do góry o jakieś 100-200 obr/min. Jednoczesnie włacz sobie funkcje chwuilowego spalania. O ile twoje auto pokazuje chwilowe spalanie podczas postoju, zobaczysz jego wzrost o ok. 0,3 l/h po włączeniu się spręzarki klimy.
Sposób jest bardzo prosty, bynajmniej jeżeli chodzi o OI (climatronic). Wystarczy włączyć odszranianie szyby i obieg zamknięty w obojętne jak niskiej temperaturze. Zawsze działa kompresor. Nie wiem jak jest w OII ale myślę, że podobnie. Co do OII niech się inni wypowiedzą. Pozdro
A takie pytanko, czy w OII kompresor sam włącza się co jakiś czas? Widzę, że kontrolka czasem się zapala, ale nie jestem pewien, czy czasem nie zahaczam po prostu palcem jak ustawiam pokrętłem nawiew :P
Ale właściwie co to ma na celu? Tzn. jaki jest związek między nawiewem na szybę, a klimatyzacją? Na szybę to raczej robi się ciepły nawiew, żeby odszronić, tak?
jaki jest związek między nawiewem na szybę, a klimatyzacją
"suche" powietrze :wink:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Tak jak u wszystkich, włącza mi się kompresor klimatyzacji gdy dam nawiew na szybę - oczywiście w odpowiednim zakresie temperatur. Zauważyłem jednak, że po przekręceniu gałki na na inną pozycję, klima dalej pracuje mimo, że kontrolka sobie gaśnie. Świadczą o tym podwyższone obroty silnika, które spadają By klimę wyłączyć, muszę ją najpierw włączyć i wyłączyć przyciskiem. VCDS nie pokazuje żadnych błędów, zresztą przy HVAC nic nie majstrowałem.
Nie wiem, jak miałem wcześniej, ale wydaje mi się, że klima mi się wyłączała. Jak jest u Was - głównie w nowych turach?
... Zauważyłem jednak, że po przekręceniu gałki na na inną pozycję, klima dalej pracuje mimo, że kontrolka sobie gaśnie. Świadczą o tym podwyższone obroty silnika, które spadają...
Jakoś ten dowód mnie nie przekonał. Można prosić o rozwinięcie argumentacji?
Moim zdaniem, dla potwierdzenia zwiększonego obciążenia silnika kompresorem klimatyzacji istotna jest różnica w chwilowym zużyciu paliwa, a nie obroty.
No dobra. Akurat na spalanie nie patrzyłem, ale czekając na córkę pod szkołą przez pół godziny bawiłem się VCDS-em, gdzie widać, że kompresor pracuje mimo zgaszonej kontrolki - jest komunikat o włączeniu, zwiększone ciśnienie i takie tam..... a wyraźne zmiany tych wartości następują nie po przekręceniu gałki z pozycji szyba a po fizycznym wciśnięciu przycisku A/C, co oczywiście wiąże się ze spadkiem/wzrostem obrotów silnika. Zresztą silnik z włączoną klimą troszkę inaczej pracuje i nie chodzi tylko o obroty. Teraz nie sprawdzę bo jest minus a i garaż mi zasypało półmetrową ilością śniegu.
Czyli do ciepłego nawiewu na szyby ogrzewane jest powietrze, które wcześniej było schłodzone w klimie? Wot jaka technika, kto by pomyślał... :P
Więc w Tourze z klimą teoretycznie szyby powinny się szybciej odszraniać, niż w moim starym Oplu bez klimy :idea: Ciężko było, ale chyba już jarzę :roll:
Czyli do ciepłego nawiewu na szyby ogrzewane jest powietrze, które wcześniej było schłodzone w klimie? Wot jaka technika, kto by pomyślał... :P
Więc w Tourze z klimą teoretycznie szyby powinny się szybciej odszraniać, niż w moim starym Oplu bez klimy :idea: Ciężko było, ale chyba już jarzę :roll:
Kompresor nie załącza się, gdy temperatura otoczenia spada poniżej plus 2 stopnie C, nawet jeśli zielona lampka AC świeci. Osuszanie powietrza i zaparowanej szyby możliwe jest powyżej tej temperatury.
Może jest tam jakaś czasówka w SW, dla ochrony kompresora przed zbyt częstym załączaniem i wyłączaniem, gdyby ktoś się bawił tym pokrętłem.
Równie dobrze byłaby też i do przycisku - a jej tam nie ma.
Trzeba to będzie kiedyś dokładnie sprawdzić. Skoda to "przemyślane rozwiązania", nie wiadomo jednak, co w tym przypadku programista miał na myśli. Opis działania klimatyzacji w instrukcji obsługi jest dość lakoniczny.
Istnieje ogólnie znana reguła dotycząca klimatyzacji, z której wynika, że jeśli po wyłączeniu kompresora, po stronie tłocznej jest jeszcze sprężony gaz, nie powinno być możliwości ponownego załączenia kompresora do czasu wyrównania ciśnienia ze stroną ssącą. Natomiast wyłączyć powinno się dać w każdej chwili.
Sposób jest bardzo prosty, bynajmniej jeżeli chodzi o OI (climatronic). Wystarczy włączyć odszranianie szyby i obieg zamknięty w obojętne jak niskiej temperaturze. Zawsze działa kompresor.
nowość jakaś... :roll:
no weź tak sobie popatrz kolego pod maskę i sprawdź o czym piszesz , bo inni to czytają i potem się martwią... :diabelski_usmiech
chyba że Ci się auto spierniczyło... :?
[ Dodano: Nie 15 Sty, 12 18:23 ]
ciężko jest sprawdzić klymę zimą jeżeli chodzi o clymatronic , nawet na parkingach o których kolega Paweł pisał.
z manualna clymatyzacją jest prosto i tu te parkingi się sprawdzają w 100%.
Panowie mam gdzieś wyciek z układu, bo po sezonie klima przestała chłodzić- brak czynnika i chciałbym to zrobić zimą tą nieszczelność. Ale jak później sprawdzić klimę manualna?
Komentarz